Mire jó az első edzésterv? – avagy a gépek valódi arca

Minek az? Már ezer éve járok ide! Ismerem az összes gépet, mindegyiket végig próbáltam már…

Mégsem sikerült lefogynod vagy megtartanod a súlyod? Valamelyest formásodtál, de meg sem közelíted az álom alakot? Nem tudsz emelni a már 1 éve változatlan súlyokon?

Akkor hidd el, kell neked egy személyre szabott edzésterv!

Sokak szerint pedig csak erre jó:

  1. Nem rohangálok össze-vissza a gépek között, vagy állok tétlenül.
  2. Tudom, hogy nagyjából mennyi időt vesz igénybe a teljes edzés.
  3. Struktúra szerint haladok, tudom miből mennyi ismétlést kell végeznem. Gyorsan leszámolom ‘oszt má’ lépek is…
  4. Sok pénzt kér el érte a személyi edző.

Pedig valójában erre jó igazán:

  1. Mivel struktúra szerint van felépítve az edzésem, a leghatásosabb terv szerint haladok. – Te csak egy papírt kapsz, de az edződ jó eséllyel már a 4 hónappal későbbi tervedet is összerakta (legalább fejben), hiszen tisztában van a céljaiddal és tudja, milyen tökéletesen megszerkesztett lépésekben kell haladnod, hogy biztosan elérd a célod és meg is tartsd.
  2. Az ezerszer megcsinált gyakorlatot (pl.: tárogatás, alias “puncilegyezés”) most koncentráltan, pontosan és lassan végzed; kitartod pár másodpercig a végpontnál; maximális izomösszehúzódást produkálsz; végre megérzed, melyik izom dolgozik (mert az edző elmondja és megmutatja hol kell érezned, és hogy csináld, hogy érezd végre); figyelsz a légzésre; az optimális ellensúly-beállítás miatt az első pár ismétlést könnyűnek érzed, de az utolsó kettőnél beleremeg a tested.
  3. A könnyűnek hitt, már vagy ezerszer végrehajtott gyakorlat már nem is tűnik olyan könnyűnek! Vissza kell venned a megszokott súlyból, mert a helyes izolációs mozgással már nem tudod ledületből emelgetni a súlyokat.
  4. A legegyszerűbb, akár nem igazán kedvelt gyakorlatot is elkezded megszeretni, mert végre érzed, hogy mi is dolgozik ott. Már nem arra hajtasz, hogy “csak legyen már meg a 10 ismétlés és mehetek”, hanem hogy olyan koncentráltan csináld a gyakorlatot, ami közben egyre inkább érzed a tested.
  5. Variálsz! Egy kicsit lejjebb, egy kicsit megfeszíteni itt-ott, egy miliméterrel közeleb húzom, és máris egy kicsit tónusosabb, egy jobban megdolgoztatott és egy szebb izomzatra számíthatsz. Ezt csak gyakorlással lehet elérni!

a02e2e10bf41aedb7fd1f5d97a338e5a_large Higgyétek el, hogy az alap gyakorlatok sem olyan egyszerűek, még izolációs gépeken sem, ahol vezetett a mozgáspálya! Nem is olyan unalmas mindig ugyan abban a teremben, a jól megszokott gépekkel edzeni. Gyakoroljatok, ne siessetek, nyugodtan kérjetek segítséget és még egy tárogatóval is csodákat lehet művelni 😉

Ezeknek a gépeknek lelke van! Azt hiszed, kiismerted mindet és a tenyeredből esznek?! Pedig összetettebb “személyiségek” ők annál, minthogy megund őket 2 hónap után, holmi 5-6 percig végezhető combtárogatás miatt! Nem kell a Flabéloshoz meg a legújabb csúcsgéphez rohannod, ami facebook kijelzővel csábít… Náluk több formás popót látott az a tárcsasúly és a rúd, hidd el nekem. Csak eddig nem barátkoztatok össze eléggé!

Ismerkedjetek! Van még mit mutatniuk, ezeknek a jó öreg vasaknak! 🙂

Hajrá Lányok, éljenek az első alapozó edzéstervek!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s